Aagtekerke / Harskamp 2016

Augustinusga 3 Augustus,

Het is weer de hoogste tijd voor een update vanaf onze kant !
Inmiddels zijn er alweer 2 wedstrijden geweest waar we hebben gereden met een of beide trekkers.

Twee weken geleden stond er voor ons de wedstrijd op het programma in het Zeeuwse Aagtekerke.
Een beste rit vanuit het Noorden van het land helemaal naar Zeeland, enkele reis 350 km.

Als eerste klasse moest de 4.5 ton sportklasse aanhaken in Aagtekerke, rond de van 14:00 uur.
We hadden met de Waldbroezer de proeftrek, de proeftrek werd verreden en er werd door de wedstrijdleiding besloten om de sleepwagenafstelling aan te passen.
Wat betekende dat de Waldbroezer moest terugkomen voor de officiële run. Dankzij de proeftrek hadden we alvast kennis kunnen maken met de baan, waarop werd besloten om de gewichten wat anders te verdelen op de trekker. Ook de bandenspanning ging nog een stukje naar beneden. Toen de Waldbroezer zijn officiële run maakte leek de balans een mooi stuk beter. De trekker wou beter in de ketting hangen, en het leek een hele mooie trekpoging te worden. Dat leek het inderdaad, want rond de 90 meter lijn ging de Fiat over de krijtlijn en stond buiten de baan. Dit betekende een diskwalificatie, wat neerkwam op de een laatste plek voor de wedstrijd en 6 competitiepunten...

Gelijk daarna mocht de 3.6 supersportklasse promoniveau rijden in Aagtekerke, nu was het aan het 2e paard uit de Fiat stal om onze lange reis nog een beetje tot een succes te maken. Want 700 km helemaal voor niks zou wel een beetje zuur zijn. Gelijk vooraan in de klasse moesten we al met La-Piccola rijden. De Fiat voor de sleepwagen, optoeren en gaan was de bedoeling. Hier kwam helaas niks van terecht, de turbo kwam niet op de druk. Er werd besloten om 6 plaatsen op te schuiven, een snelle inspectie onder de motorkap leerde ons niet veel meer.. 6 trekkers verder was het poging nummer 2 voor La-Piccola. Toen de toeren in de trekker waren, en de koppeling voorzichtig gedoseerd werd kwam wederom de turbo niet op druk. Uiteindelijk op een 11e plaats geëindigd met de supersport in Aagtekerke.

Je kunt dus wel stellen, dat de reis van 700 km totaal voor niks is geweest voor ons...

Met de Waldbroezer staan we op een 10e plaats in de competitie, en zit nummer 11 ons behoorlijk op de hielen.
Het word dus nog spannend genoeg de laatste wedstrijden.

Afgelopen Zaterdag stond er weer een NTTO competitiewedstrijd op het programma, de Waldbroezer moest in Harskamp rijden.
Net voor de 4.5 ton sportklasse viel er nog een klein buitje en toen zou het gaan gebeuren. Michel de Kreij had de proeftrek met de Baby Kreij, en besloot om deze proeftrek over te doen. Team Red Expectation heeft de Inter erg goed aan de draai, en heeft dit seizoen al meerdere podiumplaatsen weten te bemachtigen. De Inter ging nu naar een afstand van 102,23. Bert Kooij heeft de Full Speed ook al een aantal wedstrijden goed aan de draai, de Full Speed ging nu naar een afstand van 100,55. Michel de Kreij deed de proeftrek over met de Baby Kreij en stak de Ford in een versnelling hoger, een afstand van 100,08 kon genoteerd worden. Erik Zoer was deze keer de rijder op de Waldbroezer. Er was besloten om de Fiat in een hoge versnelling te steken, en we hadden de gewichten nog wat anders opgehangen op de trekker.

Erik had een goede start, en wist de Fiat in een goed spoortje te krijgen. Het terugschakelen van de high/low kwam op het laatste moment en had ook niet veel later gemoeten. We kwamen goed door de slechte plek van de baan heen, en uiteindelijk stond de Fiat stil op wielslip bij een afstand van 99,38. Hans van Dijk ging met zijn Inter 1466 naar een afstand van 98,78. Henri van Roselaar ging met de Blue Force naar een afstand van 98,64. Hans Kester ging vervolgens met de Gas d'r Bij naar een afstand 98,59. Thuisrijder Wouter Peelen zat wel erg hoog in de versnellingsbak van de Blue Risk, de Ford kon het verzet niet bolwerken en ging naar een afstand van 98,22. Hendrik-Jan Zijlstra was in Harskamp de rijder van dienst op de Groene Buffel, de John Deere stond op nieuwe banden en ging naar een afstand van 97,30. Henk Ridder ging met de Bull's Eye naar een afstand van 96,95. Robert de Kreij ging met de Blauwe Kreij naar een afstand van 95,22 Mark Hendriks ging met de MTX naar een afstand van 93,38.

Er waren ook 3 bijschrijvers in Harskamp bij de 4.5 ton sportklasse, de Old Green Worker ging naar een afstand van 86,15. Na een periode van 2 jaar afwezig te zijn geweest, verscheen de Hagar van Cor Lodder dit seizoen ook weer terug op de baan. De Fiat stond vroegtijdig stil bij een afstand van 45,26 probleem met de noodstop aldus de heren Lodder. Jan Roseboom verscheen ook met de Passion for Power op de baan, de Valmet is voorzien van een high/low en dat kan wel eens in je voordeel werken op de bepaalde banen. De Valmet ging naar een afstand van 103,11 en werd daarmee 1e in Harskamp, en kwalificeerde zich ook gelijk voor het NK in Bakel !

De top 3 van Harskamp :
1. Jan Roseboom, Passion for Power.
2. Team Red Expectation.
3. Bert Kooij, Full Speed.

Uiteindelijk met de Fiat op een 4e plaats voor de competitie geëindigd in Harskamp, waar we erg tevreden mee zijn. Weer een aantal broodnodige punten bij elkaar gesprokkeld voor lijfsbehoud in de topklasse van de 4.5 ton. Aankomende Zaterdag staan er 2 wedstrijden op het programma : Lochem & Koudekerk a/d Rijn. De Waldbroezer rijd in Lochem, en met La-Piccola gaan we naar Koudekerk a/d Rijn.

We houden jullie op de hoogte !

Groet team Fiat-power.

 


Laatste nieuws

Laatste foto's

1 2