Lochem & Koudekerk a/d Rijn

Augustinusga 7 Augustus,

Dit weekend stonden er 2 wedstrijden op de kalender voor ons. De Waldbroezer moest in Lochem rijden, en met de supersport zouden we in Koudekerk a/d Rijn gaan rijden. Aangezien het niet mogelijk was om de beide wedstrijden met het vervoer te combineren, moest er extra transport geregeld worden. La-Piccola is naar Koudekerk a/d Rijn vervoert op een transportcombinatie van de Enk Groen & Golf, een bedrijf wat gespecialiseerd is in de aanleg/onderhoud van sportvelden en golfbanen.

De Waldbroezer moest rond de klok van 16:00 in Lochem rijden, de Fiat is voorzien van een ander inlaatwiel voor de turbo. Na Lochem zijn er nog maar 2 wedstrijden voor de 4.5 ton sportklasse, dus het gaat erom spannen de laatste wedstrijden of we in de topklasse zullen blijven.

Al vrij vroeg in het deelnemersveld moest de Waldbroezer rijden, de indruk was dat de sleepwagen behoorlijk zwaar stond en dat rijden in een hoge versnelling niet tot de mogelijkheden behoorde. De Fiat werd achteraf gezien in een te lage versnelling gestoken, want een afstand van 95,16 werd er genoteerd. Deze afstand betekende een laatste plek voor de competitie. Baan verkeerd ingeschat, verkeerd gegokt en verloren ! Deze laatste plek levert niet echt veel competitiepunten op, het zal spannend blijven tot het eind van de competitie. Een korte impressie van de 4.5 ton sportklasse in Lochem : Dennis Stroobosscher zat te hoog in de versnellingsbak van de Groene Buffel, de John Deere ging uit bij een afstand van 96,80. Michel de Kreij liep met zijn Baby Kreij versnellingsbakschade op, de Ford strandde bij een afstand van 96,76. Team Red Expectation heeft alles op alles moeten zetten om in Lochem aan te haken, aangezien de mannen versnellingsbakschade hadden aan hun Inter. Helaas zat het de mannen op hun thuiswedstrijd ook niet helemaal mee, de Inter liet een afstand van 97,17 noteren en had schade aan de brandstofpomp. Er reden zich uiteindelijk 4 trekkers naar de finale in Lochem. Henri van Roselaar liet een afstand van 109,58 noteren in de finale met de Blue Force, Wouter Peelen kwam hier niet aan met de Blue Force een afstand van 108,90 werd genoteerd. Een knappe 3e plek werd behaald door Bert Kooij met de Full Speed, de New Holland T7060 ging naar een afstand van 105,22. Op de 4e plaats eindigde Henk Ridder met de Bull's Eye, helaas kon de Bull's Eye in de finale niet aanhaken wegen turboschade.

De top 3 van de 4.5 ton sportklasse in Lochem :
1. Henri van Roselaar, Blue Force.
2. Wouter Peelen, Blue Risk.
3. Bert Kooij, Full Speed.

Ondertussen was er ook een delegatie van het team afgereisd naar Koudekerk a/d Rijn waar we met La-Piccola zouden gaan rijden. De wedstrijd in Koudekerk a/d Rijn is een van de grootste standaardwedstrijden van Nederland, een groot evenement waar veel publiek op afkomt. Eenmaal ter plaatse hebben we eerst de baan even geïnspecteerd, dat was niet helemaal de baan die we er van verwacht hadden op zo'n groot evenement. De baan was erg los en leek weinig grip te bieden.

Het was Bart Botermans die met de Triple X de proeftrek neerzette, de Inter kwam amper van zijn plek af zo matig was de baan bij de start. De sleepwagen werd lichter gezet. Team Dark side of the Moon hadden een kapotte startmotor op hun John Deere en konden niet aanhaken. De sleepwagen werd lichter gezet en we hadden met La-Piccola de proeftrek, een afstand van 90 meter werd er gereden. De trekker kon de grip niet vinden op de baan in Koudekerk, veel te veel wielspin en geen meters... Er werd besloten om de proeftrek over te doen, in een versnelling hoger. Dit betekend automatisch de hoogste versnelling, aangezien we maar 2 versnellingen hebben. De stap tussen beide versnellingen is groot, maar we moesten de gok nemen. Om enigszins een goede prestatie neer te zetten in Koudekerk moest er snelheid in de combinatie komen. Er werden 7 Full Pulls gereden. Team Green Bullet strandde bij een afstand van 98,26 de John Deere werd afgesleept met turboschade. Bart Botermans ging met de Triple X naar een afstand van 94,81. Frank van Dijk had een onstuimige run met de Radical Roughneck en strandde daarom al voortijdig bij een afstand van 83,78.

Met La-Piccola deden we onze proeftrek over in de hoogste versnelling ( andere keuze qua versnelling hebben we ook niet ) tijdens de officiële run werd een afstand van 80,45 genoteerd. De motor kon dit hoge verzet niet bolwerken, gegokt en verloren...

In de finale reed team Blue Belle wederom een Full Pull, Arjo Hardeman ging met de Six Fighter naar een afstand van 98,03. Team Builders Toy ging met hun Inter naar een afstand van 110,84. Peter Botermans ging met de Revolution naar een afstand van 98,64 wat een keurige 3e plaats betekende voor de grijze John Deere ! Evert van Panhuis ging met de Zetor Power in de finale naar een afstand van 94,55. De Twister van Lammert van de Zwaan ging naar een afstand van 87,43. Jan de Bruin liet met zijn Flying Wheels in de finale een afstand van 67,35 noteren.

De top 3 van Koudekerk a/d Rijn :
1. Team Blue Belle.
2. Team Builders Toy.
3. Team Revolution.

De wedstrijd in Koudekerk a/d Rijn was er voor ons een om snel te vergeten... De eerst volgende competitiewedstrijd voor de supersport is in Meerkerk.
Aanstaande Vrijdag staat er voor de Waldbroezer ook een competitiewedstrijd op het programma, dan reizen we af naar Oudenbosch.

We houden jullie op de hoogte !

Groet team Fiat-power.

 


Laatste nieuws

Laatste foto's

1 2