Augustinusga 26 Mei,

Hoogste tijd voor weer een update vanaf onze kant met twee wedstrijdverslagen. Er zijn namelijk weer twee NTTO competitiewedstreden verreden : Zundert en Loerbeek.

Vorige week zaterdag moesten zowel de Waldbroezer als La-Piccola aantreden voor de punten in Zundert. Na een behoorlijke rit met wederom een stuk filerijden kwamen we aan op de locatie in Zundert. Samen met het Grûnfretter team snel onze trekkers gelost en zijn we bij de baan gaan kijken.

Als eerste was de 4.5 ton sport promo klasse aan de beurt, Erik was de rijder op de Waldbroezer. We moesten als tweede rijden, en hadden hiermee ook een proeftrek. Na het verrijden van de proeftrek besloten we gelijk dat we deze proeftrek wouden overdoen. De baan was op zijn zachtst gezegd een behoorlijke uitdaging in Zundert, ondanks de lastige baanomstandigheden reden van Gaal, Just Blue & Hot Pepper een afstand boven de 100 meter lijn en kwamen zodoende in de finale terecht. 

Cor Lodder reed Hagar naar een 4e afstand, de Fiat ging naar een afstand van 99,03. Daarna was het de Oost Blok Schok die een afstand van 98,81 reed en ging de Red Explosion naar een afstand van 98,63. Sjonnie werd door Gert-Jan Mandersloot naar een afstand van 98,27 gereden. Wij deden onze proeftrek over met de Waldbroezer. De verdeling van de gewichten aangepast en hopelijk op naar een betere afstand. Helaas zat dit er niet in, zoals meestal het geval is bij ons was het overdoen van de proeftrek een verkeerde keuze, een afstand van 89,13 werd genoteerd.

We zagen de nieuwe eigenaren van de Full Speed naar een afstand van 93,89 gaan. De John Deere onder de naam Green Lightning ging naar een afstand 93,45. Henk Gerrit ging met zijn Midnight Blue naar een afstand van 46,83. Luc Roovers kreeg de nieuwe turbo niet goed op druk en werd hekkensluiter met een afstand van 34,73.
Met de Waldbroezer zijn we op een 10e plaats beland, als we de proeftrek niet hadden overgedaan had het een aantal plaatsen gescheeld..

In de finale was het Huub van Gaal die zijn John Deere naar een eerste plaats reed, Gerlant Mouw pakte de tweede plaats met zijn Fendt. Op een derde plaats eindigde Ronald v/d Werken met zijn Just Blue.

Daarna was het tijd om het tweede paard van stal te halen. De 3.6 ton supersport beloften mochten aantreden, de klasse werd verreden onder floating finish er zou dus geen finale zijn.
Zeer overtuigend met een prima run waarbij de Mitas puller banden perfect hun werk deden ging de Born in the USA naar een afstand van 119,21 wat hun de eerste plaats zou gaan opleveren. De tweede plaats ging naar de Volvo onder de naam Red Rhino met een afstand van 106,62. De derde plaats was voor de John Deere van Pascal Struijs met een afstand van 105,47.

Net buiten het podium met een vierde plaats viel de Twister van Lammert de Zwaan met een afstand van 103,01. Ook van Dijke had de smaak goed te pakken in Zundert, deze John Deere ging naar een vijfde plaats met een afstand van 101,97. Iowa's Puller van Laurens Lageschaar ging met een afstand van 97,55 naar een zesde plaats. Jan de Bruin reed Flying Wheels naar 94,27 goed voor een zevende plaats. Met een afstand van 92,04 ging La-Piccola naar een achtste plaats, eindelijk weer eens een tussen haakjes fatsoenlijke run. Goede temperaturen en drukken in de machine die de burger weer wat moed geven. Maar er is echter nog veel werk aan de winkel om meer meters te maken en broodnodige punten te sprokkelen voor de Fiat.

Bart van Engelen reed de Superman met een afstand van 91,44 naar een negende plaats. Evert van Panhuis ging met Zetor Power naar een tiende plaats door een afstand van 89,79. De Keep Dreaming van Tonnie Moerland ging naar de elfde plaats, de machine kon helaas niet een mooie run maken met een afstand van 43,82.

Er stond na de wedstrijd in Zundert voor de Waldbroezer de week erop gelijk weer een wedstrijd op het programma : Loerbeek.
We waren niet geheel tevreden over de runs van de Waldbroezer in Zundert, en het uitlezen van de datalogger stelde ons ook verre van tevreden. Tijdens controle bleek dat er turboschade was ontstaan. De turbo is gereviseerd en voorzien van een ander inlaatwiel en inlaathuis. De turbo setup is gewijzigd, en zodoende stonden we vol goede moed weer voor de sleepwagen in Loerbeek.

Ronald v/d Werken reed Just Blue gelijk naar een Full Pull, en dus ook naar de finale. Full Speed, Hot Pepper en Midnight Blue reden ook een afstand boven de 100 meter lijn en plaatsten zich ook voor de finale. De vijfde plaats ging naar Cor Lodder met zijn Hagar met een afstand van 105,72. Green Lightning werd zesde met een afstand van 105,38

Met een afstand van 103,65 ging de Waldbroezer naar een zevende plaats. Hier had zeker weten meer in gezeten als er eerder was teruggeschakeld met de high/low. Ondanks het feit dat de rode lamp al een tijdje brandde schakelde Frederik de high/low te laat terug van de Fiat. De focus lag volledig bij de turbodruk en niet bij het toerental bleek later. Foutje kan gebeuren zullen we dan maar zeggen, de waardes waren gelukkig goed en de nieuwe turbo setup lijkt goed te werken.

Red Explosion ging naar een afstand van 102,98 goed voor de achtste plaats, Luc Roovers ging naar een negende plaats met een afstand van 101,52. De tiende plaats was voor Sjonnie met een afstand van 101,16. Helaas waren er problemen bij team Oost Blok Schok in de achterbrug, en stond de Zetor vroegtijdig stil op een afstand van 66,64 wat goed was voor een elfde plaats. 

In de finale was het Ronald v/d Werken die Just Blue naar de eerste plaats reed, tweede werd de Full Speed. De derde plaats ging naar de Hot Pepper van Gerlant Mouw.

Kijk ook op onze Facebookpagina (tractorpullingteam Fiat-power) voor foto's en filmpjes !

Aankomende week worden beide trekkers weer klaar gemaakt voor de volgende wedstrijd in Erichem, aankomend weekend.

We houden jullie op de hoogte !

Groet team Fiat-power

 

 

 


Laatste nieuws

Laatste foto's

1 2