Augustinusga 15 December,

Inmiddels zitten we al een poos volop in het sleutelseizoen, tijdens de winter word al het onderhoud aan de trekkers gepleegd. Onderhoud, controles en hopelijk verbetering proberen we in de winter periode te realiseren.

Het seizoen 2019 was zo gek nog niet, het was een jaar van veel testen met de sporttrekker en een kleine stap vooruit met de supersporttrekker.
Uiteindelijk eindigde het in een 6e plaats voor de Waldbroezer en een 5e plaats voor La-Piccola.

Er is in het afgelopen seizoen veel getest met de Waldbroezer, talloze verschillende turbo setups hebben op de trekker gestaan. Uiteindelijk is er toch een setup gevonden die bleek te werken en daar hebben we dan ook het seizoen mee afgesloten. Motorisch staan er weinig veranderingen op het programma, alles lijkt heel aardig te kloppen in de sporttrekker. Wel word de achterkant van de trekker dit jaar aangepakt, er word in de winter een andere versnelling ingebouwd zodat we beter uit de voeten kunnen qua snelheid op de kleibanen. Ook word de high/low uit de trekker gehaald en voorzien van nieuwe voeringplaten.

Met de supersport was het ook een jaar van ups en downs, maar ondanks alles toch weer een kleine stap vooruit. Er is weer stukje betrouwbaarheid gevonden en in het seizoen 2020 hopen we dan ook betrouwbaar en beter aan de start te staan.
De motor is uit het frame getakeld, en word momenteel gecontroleerd op schades etc. Als er voor de rest geen bijzonderheden zijn aan de motor word de motor zo snel mogelijk weer opgebouwd en teruggeplaatst in het frame. Er is voor La-Piccola een nieuwe drukgroep gekocht, deze zal geplaatst worden zodat we van het 'springen' van de trekker af zijn aan het einde van de run.
Ook zijn we momenteel bezig met de bewerkingen aan het tandwiel van de nokkenas voor beide motoren van La-Piccola.

Ook gaan we zo langzamerhand beginnen met de eerste werkzaamheden rond de nieuwe motor van La-Piccola, de cilinderbussen, drijfstangen, zuigers en nokkenas zijn in huis. We laten een onderblok lijnboren en gaan dan dit motorblok opbouwen met een lange slag krukas van Fiat. Na altijd met een korte slag motor te hebben gereden komt er in seizoen 2020 dan voor het eerst een lange slag motor op de baan in een van onze trekkers.
De oude motor van La-Piccola zal dan in de toekomst als reservemotor gaan dienen voor beide trekkers. De motor blijft volledig in elkaar zitten, en staat dan kant en klaar voor het geval er een beroep op de reservemotor word gedaan.

We houden jullie op de hoogte !

Groet team Fiat-power


Laatste nieuws

Laatste foto's

1 2